Tipy na výlet do zahraničí

Tipy na výlet do zahraničí zpět

Dovolená!

Každý se na ní neuvěřitelně těší, studenti na střední škole netrpělivě vyhlížejí velké prázdniny a pracující se těší na letní měsíce, až si pojedou odpočinout k moři. Řekla bych, že na vysoké se to trochu změnilo, alespoň u mě. Ideální čas na dovolenou je mezi a čerstvě po zkouškovém obdobím v lednu až v březnu, protože v létě se pracuje.

Takhle to mám nastavené já a ikdyž bych si letos v létě hrozně ráda vyjela někam k moři, už teď tuším, že na 80% budu o prázdninách zase pracovat. Loni tomu bylo stejně.

V lednu 2015 jsme vyrazili do Londýna. Miluji Anglii, je to moje vysněná země už léta. Jednou bych tam opravdu ráda žila. Ale taky v den, kdy jsem viděla poprvé PS. Miluji tě, jsem měla rozhodnuto, že jednou budu bydlet v Irsku! Tak kdo ví, kde nakonec takzvaně skončím. Možná budu vděčná i za Prahu :D

Ikdyž asi ne, Olomouc jsem si zamilovala a i přesto, že jsem v Praze žila a milovala jsem ji, zvykla jsem si už na ten náš klid v Olomouci. A kdykoliv se do Prahy vydám, po pár hodinách zuřím z davů turistů a hlídání kabelky. Ale je to prostě Praha, že jo!

Každopádně zpět k výletům!

Loni v lednu po zkouškách jsme letěli s Lubou, mojí ségrou a jejím přítelem na pár dní do Londýna.

Našli jsme si termín, ve kterém byly nejlevnější letenky, objednali hotel přes booking a začali jsme plánovat dopravu z letiště až do hotelu. Začali jsme hledat všechny místa, která chceme navštívit a jelikož Peťa, moje ségra, byla v Londýně už dvakrát, bylo vše jednodušší.

Přípravy na Londýn

Jak jsme si užívali slunného Londýna

Už v listopadu 2015 jsme měli jasno, že na začátku 2016 zase někam poletíme. Nakonec jsme se nějak nerozhoupali a letenky do Irska, Španělska, Holandska i Belgie byly v termíny, které nám vyhovovaly, poměrně drahé. Už jsme byli nakousnutí, že pojedeme opět do Anglie, ale pak to padlo.

Každopádně náš cestovatelský chtíč neuhasl a tak jsme rozhodli, že bychom jeli v dubnu možná do Amsterdamu.

A tak jsem si řekla, že pro vás napíšu malý článek s pár tipy kam vyrazit do zahraničí na prodloužený víkend. Respektive místa, na která já bych ráda vyrazila nejen v průběhu tohoto roku =))

LONDÝN

Prvním tipem bude Londýn, je to nádherné město a na každém kroku si připadáte vyjímečně. Já když jsem někde v zahraničí snažím se načerpat co nejvíce z tamní kultury, architektury, pozoruji lidi a vnímám tamní dění jako bych byla jeho součástí. Londýňané jsou velice milí lidé, ochotní a komunikativní. Kdykoliv jsme někoho oslovili na ulici s radou, kam se máme vydat, každý se ochotně zastavil a debatoval s námi nad ulicemi v mapě. V Česku když se někoho zeptáte na cestu, buď se na vás ani nepodívá nebo vám odsekne a za chůze mávne rukou. Kdykoliv s námi někdo strávil víc jak dvě minuty nad mapou metra, byla jsem fascinovaná. Jeden pán dokonce ukončil příchozí hovor a šel s námi půl ulice, aby nám ukázal odbočku, s anglickým přízvukem a úsměvem na tváři se s námi rozloučil. To, co můžete vidět v Londýně nebudu asi ani zmiňovat =)

Samozřejmě jsme ochutnali fish&chips a prochodili spoustu památek.

Úžasně na mě zapůsobil Borought market, na kterém jsme mohli najít nejrůznější druhy jídla. Street food kam jste se podívali. Spousta čerstvých ryb, zeleniny, hub a kolem se linula vůně pokrmů paella s nejrůznějšími kombinacemi masa a mořských plodů.

AMSTERDAM

Hlavní město Holandska, Amsterdam, je bezpochyby jedním z nejkouzelnějších měst na světě. Otevřené a kosmopolitní. Amsterdam je jednou z nejnavštěvovanějších evropských metropolí. Turisté z celého světa sem přijíždejí, aby viděli díla Vincenta van Gogha, aby si prohlédli paláce nebo aby ochutnali nizozemské sýry. V centru stojí za zhlédnutí impozantní budova hlavního nádraží. Od něj se třídou de Spui dostanete k het Beurs van Berlage, uvidíte i královský palác (Koninklijke Palais), kostel Nieuwe Kerk, či  muzeum Madame Tusssaud. Z náměstí Dam vybíhá hlavní nákupní třída de Kalverstraat. Centrum Amsterdamu je lemováno kanály neboli grachty. Prostě město, které musíte vidět -  jaro & tulipány.

ŘÍM

Řím, je město, které by chtěl velmi navštívit můj přítel. Už dva roky se tam chystáme vydat.
Řím je také znám jako Věčné město a patří mezi nejstarší města v Evropě. Najdete v něm nesčetné množství památek. Řím je moderní metropole s více než 3 miliony obyvatel, ale jeho centrum si zachovalo svou tradiční podobu.  Nejznámější památkou Říma je nepochybně aréna Koloseum, původně pojmenovaná Flaviánský amfiteátr. V centru Říma se nachází miniaturní stát Vatikán, který je centrem katolické církve. Vatikán byl založen na jednom z římských pahorků, kde byl později mučen, popraven a pohřben Sv. Petr. Veřejně dostupné části Vatikánu dominuje Svatopetrské náměstí, které pojme až 400 tisíc lidí. Dalším skvostem je Pantheon, nejlépe zachovaný chrám antického Říma pochází z roku 27 a podle pověstí zde Romulus vstoupil na nebesa. Fontána di Trevi je místem, které bych chtěla vidět já. Je to barokní fontána od Niccoli Salviho a je poctou síle moří. Uprostřed fontány stojí Neptun a dva Tritoni vedoucí koně, zbytek fontány dokreslují  sochy. Kdo se chce do Říma vrátit, hodí do fontány minci pravou rukou přes pravé rameno.

BRUSEL

Brusel bude vždycky moje láska, protože já jsem tam tu svou lásku našla. Ano, jestli někdo z vás čte můj blog od jeho počátků, tak ví, že jsme se s Lubou seznámili v Bruselu a naše první procházky vedly nočními uličkami kolem úchvatných budov s dokonalou architekturou. Ach!

Brusel je nádherné město, které vás okouzlí svou architekturou. Budete milovat jejich wafle a nebudete moct najít čůrajícího chlapečka. A už vůbec nenajdete čurající holčičku a ani čůrajícího psa. Ano, to opravdu existuje, to jsem si nevymyslela :D

Já jsem Brusel navštívila v rámci exkurze po evropských institucích a byla jsem v dokonce i v NATO.
Hned při příjezdu jsem v dálce zahlédla Atomium, které jsem hrozně chtěla vidět a doufala jsem celý týden, že se k němu dostaneme... A dostali!

Naše ubytování bylo nedaleko náměstí, na kterém byla dech beroucí katedrála svatého Michaela archanděla a svaté Guduly, kolem které jsme se byli projít snad každý večer.
Kdo nebyl v Deliriu, jako by nebyl v Bruselu! Delirium Taphous je velká hospoda, plná různorodé výzdoby, cedulí pivovarů, dřevěných sudů, kusů měděných varen a dokonce i českých pod tácků přilepených spolu s dalšími na stropě. Všemu vévodí dlouhý dřevěný bar s pípami vedenými ze stropu. Podle průvodce a nápojového lístku na stole je v Deliriu okolo 2000 druhů piv. Ceny jsou hodně vysoké a vždy se vyplatí dát si raději malé, než velké, protože ne vždy se vám trefí do vkusu.

PAŠMAN

Tkon je zemědělská a rybářská obec v jihovýchodní části chorvatského ostrova Pašman. Obyvatelstvo se živí zemědělstvím a rybářstvím, částečně též jednoduchým cestovní ruch. Na kopci Ćokovac nad Tkonem je jediný benediktinský klášter v celém Chorvatsku. Založili jej benediktini v první polovině 12. stol.
Tkon má mimořádně pěkné pláže jednak jihozápadně od obce, jednak u kempu při jižním cípu ostrov.

Místní lidé sbírají na podzim olivy a lisují výborný olivový olej. Ideální je tento výlet na 4-5 dní. Od lidí co tam byli, vím, že je to neskutečný zážitek a já bych se tam letos velmi ráda vydala spolu s nimi.

Dám vám sem kontakt přímo na pána, který nabízí ubytování a moji přátelé u nich byli moc spokojení. Kdyby vás to zaujalo, nebojte se komunikace, pán hovoří česky =)
Tonči Lukačič 00385915802768, e-mail: lukacic.tonci@gmail.com
Ubytování je ve velkém domě se třemi samostanými apartmány, každý z nich má svou kuchyň, sociální zařízení i balkon.Na uvítanou dostanete od domácích večeři, kterou uvaří paní domu a předem dá hostům vybrat, zda chtějí rybu či jiné maso. Jejich domácí olivový olej je samozřejmostí. U domu je velká zahrada s obrovskými foliovníky, kde je po celou sezonu volně pro hosty k dispozici neomezené množství čerstvých paprik a rajčat. Skvělé, že? K moři je to pouze 150 metrů od domu. Syn od domácích provozuje půjčovnu motorových člunů. Ostrov obecně má výborně značené cyklostezky a v okolí je nádherná příroda, skvělá i na pěší tůry. Tento tip na dovolenou je o klidu a energii a romantických západech a východech sluníčka.

A proč jsem zde nedala kolonku Irsko?

Protože během toho, co jsem tento článek sepisovala, jsem se přihlásila na týdenní projekt zaměřený na Sport & Global education a byla jsem přijata. Woalaaa, tento training course bude v Irsku (jásám!).
Je to sen, prostě osud. Přihlášku a motivační dopis se spoustou dalších kolonek k vyplnění jsem odeslala 23:37 a deadline byl v 0:00.
Výsledky přijímacího řízení jsem se měla dozvědět tři dny poté, ovšem nic se nedělo a tak jsem si čtvrtý den  po termínu říkala, že je to pasé. Jenomže mi pátý den odpoledne přišel mail, že jsem byla přijata. Oujéé a sranda na tom je, že jsem do toho uvrtala i přítele a jedeme spolu. Těším se jako blázen a tak dalších pár cestovatelských článků bude věnováno Irsku a po roce zase doplním kolonku CESTOVÁNÍ tady na blogu =)

Více článků, nejen o cestování, najdete přímo na blogu piecesofmyworld.cz

Autor článku:

Odběr newsletteru Chci pravidelně dostávat informace ze světa Pažitka.cz

Ochrana osobních údajů + Cookies (Nastavení cookie)

Vestavné-spotřebiče s.r.o. Pažitka, všechna práva vyhrazena