Energii i dobrou náladu mi dodává smoothie a fanoušci mého blogu

Energii i dobrou náladu mi dodává smoothie a fanoušci mého blogu zpět

Kateřina Kuranova je blogerka, které z tváře celý den (a možná ani ve spánku) nezmizí úsměv; která kolem sebe doslova šíří dobrou náladu. O tom se však můžete přesvědčit sami - třeba na jejím blogu DIY Smooth cooking, který najdete i u nás na Pažitce. Kdykoliv si s Kačkou píšeme, létají internetem vtípky a smajlíci mají pohotovost. Byla by tedy škoda, kdybych si Katku nechávala jen pro sebe, a tak jsem se dnes rozhodla vám ji blíže představit v tomto (nejen smoothie) rozhovoru.

Jak ses dostala k blogování?

Asi jako většina food blogerek. Asi před dvěma lety jsem začala koketovat s vařením a hoštěním přátel. Tam vždy někdo ochutnal můj výtvor a chtěl recept. Nejprve jsem ty recepty psala na papír, pak jsem si je přepsala do papírové kuchařky a posílala fotku receptu. Až mě napadlo si udělat jednoduchou webstránku, kam je budu zapisovat a poté posílat pouze odkaz. Jak praktické. Jenže na tu stránku začalo chodit více a více cizích návštěvníků, až se z toho vyklubal blog.

Co ti to přináší?

Co mi přináší vaření, asi zmiňovat nemusím. Ale co mi přináší blogování? Určité sebeuspokojení. Když vymyslím nějaký recept, poté ho někdo naprosto cizí zkusí uvařit, a ještě mi napíše, že to bylo naprosto dokonalé, že jsem pro něj obrovskou inspirací, že mám nádherný blog a další lichotky, v tu chvíli jsem v sedmém nebi. Říkám si, že to, co dělám má obrovský smysl a žene mě to dál. Je to velká motivace a také důvod k tomu, abych na sobě stále pracovala a blog neustále vylepšovala.

Co myslíš, že můžeš přenést ze sebe i ostatním - kromě receptů?

Rozhodně to, že když někoho  něco opravdu baví, tak to jde. Dále věčně dobrou náladu a přirozený úsměv od ucha k uchu.

Jaký blog byl pro tebe inspirací a proč?

Rozhodně Menudomu.cz. KOKO jsem hltala každý den a modlila se, aby opět vydala nové video či článek. Ale blogování a blogery jsem začala více vnímat až v době, kdy už jsem blog nějakou dobu měla.

Co miluješ, co nejradši vaříš či jíš?

Miluji sladké, a to hlavně čokoládu. Nejraději vařím absolutně cokoliv z čerstvých surovin. Jím všechno. Neznám jedinou surovinu, kterou bych nejedla.

Kam míříš ve světě snů a foodblogerů?

Momentálně nikam. Do mateřské (zatím ale ani nejsem těhotná :-D) jsem si řekla, že si budu užívat své práce, úžasných kolegů a u toho se rozvíjet po blogové a kuchařské stránce. Při mateřské (pokud to půjde) a po ní chci jít více za svým snem a to pracovat v prostředí jídla. Kde? To ještě absolutně netuším.

Máš představu o tom, co pak budeš vařit a servírovat svým dětem?

To rozhodně mám a jsem moc ráda, že i v tom se s manželem shodujeme. Chci dětem vyrábět domácí přesnídávky a domácí stravu. Nechceme je krmit dospělou stravou dříve, než to bude nutné. Naštěstí my doma knedlíky, hranolky a podobně nevaříme, tak snad to potomci v začátcích nebudou vyžadovat. Rozhodně to nebude ve stylu - nemluvně v kočárku a v ručičkách hranolky z fast foodu. Za to bych rodičům urazila ruce.

Co nejlepšího exotického jsi kdy a kde ochutnala a co už asi nikdy do pusy nedáš?

Tak tahle otázka není asi určená přímo mně, moc na exotiku nejsem. Ale jedla jsem šneky, žáby a další různé středomořské pochoutky. S ničím jsem problém neměla a ráda si to dám znovu. Zatím jsem ale neochutnala červy a další asijské pochutiny. A myslím, že asi zatím ani neochutnám.

Čím to je, že jsi tak hezká a máš pěknou figuru, kterou ti my, plnoštíhlé, můžeme jen závidět? Je v tom nějaký fígl nebo snad pomohla příroda?

Příroda ani genetika to rozhodně není. U nás v rodině jsou všechny ženy spíše plnoštíhlé. Asi je to životním stylem. Před pár lety jsem měla o 13 kilo více než dnes. Nyní jsem našla rovnováhu v příjmu potravy a to mi velmi vyhovuje. Kvalitní snídaně, svačina, oběd, druhá svačina a večeře. Když jdu někam s přáteli, nemám problém dát si něco sladkého. Ale jeden fígl mám. Nekupovat sladkosti a "slanosti" domů. Kolikrát jdu kolem regálu s brambůrky, ale zavřu oči a jdu dále. Je to jednoduché - když to není doma, nejím to.

Napadá tě otázka, kterou si přeješ, abych ti položila? Či téma, kterého by ses chtěla dotknout?

Záleží na tom, kde to budete zveřejňovat, ale určitě moje rannismoothie. Pokud někdo nemá nebo nezná instagram, tak o tom asi moc neví.  Ale jen na mém instagramu už je skoro tři tisíce lidí, takže se smoothie dostává do povědomí víc a víc.

Myslím, že Pažitka už jeden tvůj článek zveřejňovala. Mohla bys těm, kdo recept neviděli a se smoothie se dosud nesetkali vysvětlit, proč je právě smoothie pro tebe taková bomba?

Smoothie byl právě ten zlom, kdy mi váha začala jít dolů, kdy moje nálada začala být převážně pozitivní, kdy jsem se ráno vzbudila s úsměvem a ten úsměv mi vydržel celý den, kdy jsem přestala pít kafe, protože jsem měla dostatek energie.

Začali jsme si s manželem každé ráno mixovat smoothie, do kterého zařazujeme čerstvou zeleninu a ovoce a doplňujeme o různá semínka a ovesné vločky, někdy i jogurt či rostlinné nápoje. V jednom koktejlu mám aspoň část denní dávky příjmu čerstvé zeleniny, a ani o tom téměř nevím. Takže pro ty, kdo mají problém pozřít čerstvou zeleninu, je to úžasná věc.

A proto jsem založila rannismoothie. Pod tímto hashtagem naleznete již kolem 1 500 fotek. Začala jsem je přidávat já, nyní je přidávají i další smootheři. Kdokoliv si může hashtag rozkliknout, podívat se na fotku a rovnou i na složení  To ho třeba může inspirovat k vyrobení jeho prvního smoothie.

Musím říct, ze jsi mne víc než pozitivně naladila.  Piješ smoothie jen ráno? A dala bys nám nějaký tip?

Piji ho celý den. Ráno si dávám sladší. Takže tam dám většinu ovoce, ale i trochu zeleniny. Třeba řepa, mrkev nebo čerstvý špenát v  kombinaci s ovocem chutnají skvěle. Dále přidám vločky a semínka, někdy jogurt, jak jsem psala. Je to energeticky vydatnější, takže tohle odpoledne nedoporučuji pít. Tělo by totiž nestačilo spálit energii z nápoje a člověk spíš by tloustl, než aby se jeho váha snižovala .

Kolem oběda a odpoledne si dávám většinou zeleninové smoothie. Výborná je kombinace čerstvého špenátu, mrkve, citronu, jablka nebo hrušky, okurky a kousku banánu. Samozřejmě doplněno vodou.Takže razím pravidlo: čím později smoothie piji, tím více zeleniny do něj přidám. Hodně lidí se mě ptá, co do něj dát. Odpověď je jasná. Codůmdal. Kolikrát vykouzlím dokonalou chuť codůmdalem, která by mě nikdy nenapadla. Také dostávám otázku. A to ti stačí? Odpověď je také jasná. Ano, vezmi tohle všechno, dej to na talíř a uvidíš, jaká je to kupa.
A ještě dodatek. Plno potravin, jak semínka, tak i zelenina mají silnou stěnu. Ta, když se důkladně nerozkouše (což téměř nikdo neudělá), se sice do těla dostane, ale to už nedokáže zužitkovat živiny tak, jak je žádoucí. Zato když všechny suroviny pěkně rozmixujeme, tak tyto stěny "zboříme" a tělo veškeré živiny vstřebá.

Mohla bych tě poprosit o jeden rozpis denního smoothie pro ženu, která sedí u počítače osm hodin denně a poté lítá kolem domácnosti a dětí?

Nedá se pít jenom smoothie a doufat, že člověk zhubne, na to je potřeba myslet. Pít smoothie celý den také není dobré, aby se ho člověk nepřepil; pak by mu nechutnalo.

Každopádně ráno můžeme zkusit smíchat: čtvrtku středně velké červené řepy, 1/2 pomeranče, 1 banán, hrst čerstvého špenátu, hrst jahod, lněná drcená semínka, chia semínka, slunečnicová semínka (vše po 1 polévkové lžíci), bílý jogurt a vodu. V případě, že se k tomu nic nezakousne, přidejte ještě hrstku ovesných vloček.

A odpoledne třeba: hrst listového špenátu, 1/2 okurky, 1 střední mrkev, 1 jablko, 1/2 banánu, šťávu z 1/2 citronu, vodu, popřípadě také nějaké to semínko.

Kde tě mohou fanoušci vidět či potkat v blížícím se létě?

Na většině food festivalů a akcích kolem foodu konajících se v Praze. Rozpis mám na blogu a snažím se chodit na všechny.

Zmínila bys jeden z tvých oblíbených s fajn atmosférou?

Apetit piknik festival na Karlínském náměstí v Praze je můj nejoblíbenější. Všichni sedí na dekách, kolem stojí stánky se zástupci vybraných restaurací, dále stánky se zástupci food blogerů. K tomu hraje živá kapela, svítí sluníčko a výborná nálada je všude kolem.

Chceš něco vzkázat těm, které tvé vaření zaujalo?

Děkuji za neuvěřitelnou podporu a sledovanost, za milé komentáře a hlavně za to, že vaříte a pečete dle mých receptů. Jste můj obrovský hnací motor a bez vás by neexistoval ani můj blog, a vlastně ani nová já.



Autor článku: Monika Růžičková
Editor: Daniela Svobodová

Autor článku:

Odběr newsletteru Chci pravidelně dostávat informace ze světa Pažitka.cz

Vestavné-spotřebiče s.r.o. Pažitka, všechna práva vyhrazena

Making by McRAI