Tofu placičky pro děti od 1 - 2 let

zpět
Tofu placičky pro děti od 1 - 2 let
Ingredience (cca 25 malých placiček):
tofu (příchuť medvědí česnek)180 gstřední brambory2 ksstřední mrkev1 ks
česnek2 stroužkyvejce2 kshladká mouka (může být špaldová)cca 100 g
majoránka dle chutisůl dle chutiolej dle potřeby
tofu (příchuť medvědí česnek) 180 g, střední brambory 2 ks, střední mrkev 1 ks, česnek 2 stroužky, vejce 2 ks, hladká mouka (může být špaldová) cca 100 g, majoránka dle chuti, sůl dle chuti, olej dle potřeby

Příprava

Tofu je dobrá a zdravá potravina, u dětí se však často nedoporučuje. Prvním důvodem je možná alergická reakce, neboť soja patří mezi nejvýraznější alergeny, druhý důvod už bývá známý méně často. Je jím hormonální zatížení, protože soja obsahuje vyšší množství ženských pohlavních hormonů estrogenů, a při pravidelném podávání se může stát, že tyto pak zasáhnou do hormonální hladiny dítěte. Pokud ale jednou za čas soju v nefermentované podobě koupíte, nemáte se čeho bát. Pokud ji například použijete do těchto placek, dostanete do dítěte jak sacharidy, tak bílkoviny, i nějakou tu zeleninu. A to už můžeme mluvit o dobrém a vyváženém jídelníčku.

Tofu dejte do mísy a rozmačkejte vidličkou. Přidejte na jemno nastrouhanou mrkev i brambory, utřený česnek, dvě vejce, mouku, majoránku a případně i sůl. Propracujte v lepivé těsto. Konzistenci by mělo mít asi jako hustější kaše, není suché, lepí, ale na pánvi udrží tvar. Na malém množství tuku smažte placičky z obou stran do zlatova. 

Podávat můžete i jen tak samotné, skvěle se ale hodí doplnit placičky salátem s bílým jogurtem a česnekem, jako jsem to udělala i já. Dětem k nim dejte jen nakrájenou syrovou zeleninu a pokuste se jim tvrdit, že to salát není.

Dětská specifika:

  • Jak je uvedené v prvním odstavci, pravidelné a časté podávání soji může zatěžovat hormonální systém dítěte. Při občasném podávání se nemusíme bát. 
  • Řešením může být i podávání soji ve fermentované podobě, která je z výše uvedeného hlediska zcela bezpečná. Prakticky tedy můžete tofu nahradit například tempehem, který fermentovaný je.
  • Pozor na horší stravitelnost a možnou nadýmavost česneku (doporučován od 1 roku).
2018-03-27 Hlavní chody

Autor:

Počet porcí
4
 porce
Typ jídlachuťovky
Receptdomácí kuchyně
Složitost receptulehká
Typ receptu
chuťovky
Druh přípravysmažení
Příležitostostatní
Čas přípravy20 min
Nápojvíno bílé
Nákladynízké

Fotogalerie

Odběr newsletteru Chci pravidelně dostávat informace ze světa Pažitka.cz

Vestavné-spotřebiče s.r.o. Pažitka, všechna práva vyhrazena

Making by McRAI