Hořčíkem nabité dýňové smoothie zpět

Ingredience:
očištěná dýňová dužina500 gbanány2 ksmandle100 g
chia2 lžícenepražené kakao2 lžícemletá skořice nebo perníkové koření nebo dýňové koření1/2 - 1 lžička
sůl špetkakakaové boby5 - 10 ksrýžové mléko500 ml
očištěná dýňová dužina 500 g, banány 2 ks, mandle 100 g, chia 2 lžíce, nepražené kakao 2 lžíce, mletá skořice nebo perníkové koření nebo dýňové koření 1/2 - 1 lžička, sůl špetka, kakaové boby 5 - 10 ks, rýžové mléko 500 ml

Příprava

K nedělní snídani opět něco dobrého. Dýně už mám poslední dvě, zato celkem obří. Plánuju ještě jeden, dva speciální dýňové recept a pak si od nich dám do sezóny zase pokoj. I vám. Žlutá a oranžová zelenina nebo ovoce nám v zimě dodává do těla hřejivý pocit sluníčka. V dýni, mrkvi, rakytníku, meruňkách apod. jsou speciální barviva, která v zimě naše tělo hodně potřebuje pro zdraví a odolnost. Ne nadarmo se říká, že je v nich uložena síla Slunce, a proto jsou třeba ta mrkev a dýně velmi vhodné v zimě a v době, kdy máme málo sluníčka. Posilují obranyschopnost a zlepšují náladu. 

Velké množství hořčíku ve smoothie dodávají banány, neloupané mandle, kakao a kakaové boby. Hořčík jak jistě víte, je minerál, který nám velmi chybí, a který dobře pomáhá při únavě. A to ať té fyzické, tak i psychické. Máme ho v těle tak málo, všichni! Je to způsobeno konvenčním zemědělstvím, znehodnocováním půdy chemií... viz nedávný článek, který jsem sdílela na FB o srovnání obsahu vitamínů za posledních 20, 30 let. Já sama jsem měla třeba velké problémy v těhotenství s nedostatkem hořčíku, a dnes mi už snad každá kamarádka, co je těhotná řekne, že bere magnézium. Pokud nechceme tedy skončit v budoucnu jen na doplňcích stravy, pěstujte si prosím svoje plodiny nebo ve městech podporujte svého farmáře. Dá se předpokládat, že bude hůř, bohužel...

Příprava je velice rychlá a jednoduchá. Vše společně rozmixujeme ve výkonném mixéru a ihned podáváme. Toto smoothie je spíše vhodné jako smoothie bowl, je totiž hodně husté. V pohodě vám ale nahradí komplet snídani nebo svačinu!

2018-03-19 Nápoje

Autor:

Počet porcí
4
 porce
Typ jídlaostatní
Receptdomácí kuchyně
Složitost receptulehká
Typ receptu
ostatní
Druh přípravystudená kuchyně
Příležitostostatní
Čas přípravy10 min
Nápojostatní
Nákladynízké

Odběr newsletteru Chci pravidelně dostávat informace ze světa Pažitka.cz

Vestavné-spotřebiče s.r.o. Pažitka, všechna práva vyhrazena

Making by McRAI